Årsberetning 2016

I 2016 har U14/15 piger bestået af en trup på 15 piger. Holdet er kendetegnet ved et godt fællesskab på og uden for banen. Pigerne spiller udendørs og indendørsfodbold. Holdet er tilmeldt DBU 11-mands turneringen i række 1, og om vinteren DBU's indendørsturnering.
Ud over DBU turneringerne deltager holdet normalt i et indendørsstævne og et udendørsstævne om året.
Indendørs stævnet var i Dybbøl. Det var ikke så godt som andre stævner vi har været til, idet det var præget af en alt for hurtig kampafvikling.
Udendørssæsonen startede med en træningslejr i VBI i marts måned fra lørdag til søndag. 12 piger deltog. Pigerne overnattede i klubben. Et par forældre hjalp med aftensmad, men pigerne stod i øvrigt for alt det praktiske.
I Juni måned deltog holdet i Lemvig Cup. Et super godt tilrettelagt stævne i Lemvig. Stævnet er fra fredag til søndag. Vi boede på en campingplads som klubben havde etableret på nogle af banerne ved klubben. Der var afmærkede pladser til alle hold, toiletvogne, vagtvogn, fælles telte og grillplads. Pigerne boede i to villatelte. En forælder havde campingvogn med fortelt med, som var vores base i det daglige. Det var super hyggeligt. Der var diskotek på skolen lørdag aften. Vi var to voksne af sted med 10 piger. Vi var tilmeldt i 8-mands U15 række. Holdet kom i finalen om søndagen, hvor vi dog tabte til Nykøbing Mors.
I August var vi i en opstartstræningslejr i  Ølgod i uge 32 fra fredag til søndag. Vi havde lejet tre hytter på campingpladsen. Vi lånte ØIF' baner og omklædningsrum og trænede der lørdag og søndag, og spillede tre træningskampe mod Skjern, Tistrup og et blandet drenge/pige hold fra Ølgod. Jeg var alene af sted med 10 piger. Det gik fint da jeg kendte pigerne og de deltog i de praktiske opgaver.
Fodboldmæssigt har det været en tilfredsstillende sæson, som har været præget af normal afgang og tilgang af spillere i truppen.
Træneren har igennem hele sæsonen været Lars Kjærgaard. Efter sommerferien har Andres Djernæs, tidligere U17 træner, været tilknyttet som assistenttræner og målmandstræner. Begge trænere har DBU 1 træneruddannelsen og har deltaget i en række en dags kurser. Assistenttræneren er en stor hjælp, selv om han periodevis er fraværende på grund af udstationeringer med sit arbejde.

Sponsorer i Vojens

Sponsorer Haderslev